fredag 2 mars 2012

Badrumsmatta och fredagsmys

Måste visa min gulliga badrumsmatta som jag har fått! Det var syrran min som kom med häromdan, hon har virkat den av gamla lakan - fin va!

Passade urfint eftersom jag gett mig själv köpstopp ett tag när det gäller icke nödvändiga inredningsdetaljer. Och då är det ju extra roligt med lite nytt =)

*******

Nu är det fredagsmys - och idag hoppar vi över den traditionella tacon och äter fisksoppa i stället. Storasyster - som är hårdast på tacon - är i Ullared och shoppar loss (nej, hon har minsann inget köpstopp hon nej!) och lillasyster har beställt strömming... Jag har försökt förklara för henne att barn inte tycker om strömming men hon lyssnar inte. Så ok, hon skall få strömming nån dag, men inte på en fredag, och därmed basta.

Hoppas ni alla får den trevliga fredagkväll ni förtjänar! Tack för att ni tittar in här och förgyllar mina dagar!

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Den mattan var verkligen söt!
    Köpstopp är bra att tänka på ibland :)
    Jag vägrar köpa inrednings- och trädgårdsmagasin för tillfället ;)
    Ha ett trevligt fredagsmys! /Bea

    SvaraRadera
  2. Så jättefin matta..har själv en jag håller på att virka men som blivit på hälft.
    du har det fint med rosa färger i badrummet.
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Men hjälp vilken vacker matta! Har syster mönster eller är hon frivirkare? Perfekta färger till ditt badrum!

    Strömming ÄR gott... men inget fredagsmys kanske?

    Ha en mysig kväll!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Men oj vilken söt matta! Det passar ju helt perfekt i ditt fina badrum. Hihi, inte lätt med köpstopp:)).
    Vad bra att din lilla gillar fisk:). Min son har spättafilé som favorit:).
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig matta
    fy sjutton för strömming
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Vilken söt matta och den passade ju perfekt i ert badrum! Köpstopp... det lär jag nog känna det som att jag har ganska länge än även om jag vet att maken inte bryr sig. Att inte ha någon egen inkomst gör att jag känner det som om jag gör av med någon annans pengar... Jag har aldrig varit inkomstlös och alltid unnat mig det jag velat ha - en udda känsla dethär även om det absolut inte går någon nöd på mig =)
    Hoppas bi får en fin helg! Själv hoppas jag på soooool, då kan ingen förkylning i världen stoppa mig från att vistas i trädgården =)
    Kram gittan

    SvaraRadera
  7. Hej min vän..Oj så snygg matta. Och du vilket urgulligt badrum i rosa man blev ju lite småkär.. Har länge funderat på en sån där matta menme..Virka ja jag vet inte jag.Men gu så snygga dom är. Nää köpstopp är inte roligt med det är Ullared. Om jag nån gång kommer dit.. Ser att även Missen gillar tulipaner, hahhaha. Ha nu en underbar helg..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hejsan. Vilken jättesöt matta!
    Visst är det bra att barnen tycker om fisk, men strömming en fredag...det hade jag också sagt nej till :-)

    Ha en fin helg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Så fint !! Jätte gullig i ditt badrum ! Det är det nya , va?? Ångrar så att jag gav mig med golvet när vi gjorde badrummet . Ville ju ha ett ljusare...ung som ditt.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh vad glad jag är att du/ni gillar mattan.

    Tack


    kram på er

    syrran

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!